25 Nisan 2013 Perşembe

Mükemmel Anne İş Başında

D&R’ın raflarına şöyle bir göz atarken, Anne-Çocuk bölümüne de bakayım bir dedim. Gözüme gerek yazarlarından dolayı gerekse içeriğinden dolayı bir çok kitap ilişti. Normalde de çok okuyan biriyimdir, hamilelik ise bu durumu daha meraklı hale getirdi bende. Araştırmacı annelik kanı damarlarımda cirit atıyor sanki. Karnım doysa gözüm doymuyor diyenlerden oldum üstelik bunu sadece yemekler için değil hobilerim içinde geçerli kıldım.  O kadar çok kitap alıyorum ki, şuan sırada bekleyen onlarca kitabım var. Ama olsun bu beni bir başka mutlu ediyor. Hem okuyorum hem öğreniyorum hem mutlu oluyorum ve daha bir sürü şey…

 
Hamilelik ve doğum sonrasına ait çok fazla şey bilmediğimden ve takdir edersiniz ki ‘’mükemmel anne’’ olmak istediğimden bana rehberlik edecek her doğru bilgiyi hazneme katmak niyetindeyim. Eminim bütün anne adayları da benimle aynı duyguları paylaşıyor, kendilerini yiyip bitiriyorlar çocuk yetiştirme meselesinde. Bu nedenle öğrenmek, kendini hazırlamak, bilinçli bir anne olmak çok önemli. Hep inanmışımdır, anne ile çocuk arasındaki bağ ve ilişki çocuğun diğer yıllardaki hayatının en temel başlangıcı. Özgüveni yüksek, kendinden emin ve dışa dönük bir çocuk yetiştirmek biz annelerin elinde. Çalışan bir anne olacağımdan benim işim biraz daha zor…
 
İlk olarak çocuk sağlığı ve gelişiminin önde gelen profesörlerinden olan Sevgili Sabiha Paktuna Keskin’in 7/24 Anneye Güvenli  Bağlanma kitabından bahsedeceğim. Söylemeliyim ki bu kitap kendine güvenmemin bir anahtarı. Her annenin okuması şart diye düşünüyorum. Hocamız bu kitabında bir çok zor konuyu canlı örnekleri ile öyle bir ele almış ki insan ya benim başıma gelseydi ? sorusunu kendine sormadan yapamıyor. Tamamen bilime dayalı bilgiler ile içimize su serpiyor. Kimlik gelişiminden tutunda, sosyalleşmeye kadar çocuğa neyi, nasıl aşılayacağımızı su gibi anlatmış. Ben bir anne adayı olarak çok şey öğrendim ve hafızama not ettim. Uygulamaya geçtiğimde de yine buradan sizlere sonuçları yazacağım umarım.


Gelelim ikinci kitabımız olan Bilinçli Bebek’e. Kitap uzun vadede çok işimize yarayacak, en az 2,5 yıl kadar kütüphanemizde olacak gibi görünüyor hanımlar.  Bebeğimizin bize yapacağı tüm numaraları nasıl altüst edeceğimizi , bebeğimizin aslında bize ne demek istediğini hatta ve hatta onun bizi her koşulda anlayabileceğini anlatmaya çalışmışlar biz değerli anne adaylarına. Bebeğe bebek gibi değilde tam bir yetişkin gibi davranmayı öneren bir kitap ki bu benimde yapmak istediğim bir method. Umarım işe yarayacak... Çünkü daha şimdiden oğlumla ben konuşarak hatta sadece ben konuşarak anlaşabiliyoruz. Onlar gerçekten bizi anlayabiliyorlar… Tek temennim bizim de onları anlayabileceğimiz günler yaşamak.
 
Tüm annelere, anne olmak isteyenlere ve bunu planlayanlara kolay gelsin diyorum.
 
Bir çocuk değişir, Türkiye değişir !

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder