23 Ekim 2013 Çarşamba

Biberon Seçerken...

Anne adayları doğum hazırlıklarını yaparken zamanlarının büyük bir bölümünü bebeğin kişisel ihtiyaçlarında kullanacakları araçları seçerken harcıyorlar, tecrübeyle sabittir. Ben her şeyimi tamamlamıştım hızlıca ama bu biberon & emzik olaylarını hep erteledim durdum. Çünkü neyi, nasıl, ne kadar kullanabilirim hususunda hiçbir tecrübem olmadığından gereksiz bir alış-veriş yapmak istemedim. Bu süre zarfında boş mu durdum, tabi ki hayır.

Deneyimli annelere sordum, mağaza danışmanlarına sordum, eczanelere sordum, doktora sordum... Sordum da sordum anlayacağınız... Sonuç mu ? Her bebeğin seçimi farklı, deneme yanılma yöntemi en iyisi. Hatta bazı kimseler biberon yahut emzik kullanımına karşılar, bebeğin sadece meme alması durumundan dolayı. Lakin şöyle bir durum var ki; çalışan anneler bir müddet sonra çalışma hayatına geri dönecekler (bende bu gruptanım) bebeğin öyle yada böyle biberona alışması şart. Emzik ise (şimdi şimdi daha net anlıyorum) kesinlikle bir kurtarıcı. Kimse uzaktan ahkam kesmesin bu yüzden. Aden Rüzgar bildiğiniz kolik bir bebek, sürekli ağlıyor çocuk. Gaz sancısı tuttuğunda inanın ne yapacağımı şaşırıyorum, bu durumda emzik bir nebze de olsa rahatlatıyor beni. Bir yerde annenin de sinir sistemini muhafaza etmesi gerekmez mi ? Neyse gelelim konumuza, ben biberon alış-verişimi canım müdürüm ile yaptım. Ve iyi ki öyle yapmışım, acayip işime yarıyor tercih ettiğimiz biberonlar. Ben Aden için Dr.Browns Natural Flow biberon aldım, hem gaz sancılarını önlemeye yardımcı oluyor hemde anne memesi hissi uyandırıyor bebekte. Aden 35 günlük oldu ve hem biberonu hem beni emiyor. Dışarı çıktığımızda yana yakıla emzirme odası aramıyorum, bebeğimi her ortamda besleyebiliyorum. Bu da avantaj sağlıyor tabi. Çalışma hayatıma döndüğümde de bakan kişi anne sütünü bebeğime vermeye devam edecek böylece. Bu benim nacizane tavsiyem biberon hususunda. 
Gelelim piyasada göreceğiniz diğer çeşitlere;
Cam Biberon; en büyük avantajı ısısını uzun süre koruması.Sterilize edilmesi en kolay biberon çeşidi bu arada, tavsiyemdir. Benim en büyük korkum kırılacak olması, tamam üzerlerinde kırılmaz yazıyor ve bir çoğu bu teknoloji ile üretiliyor ama ne yapayım içim rahat etmiyor. Hep bir kırılacak hissi, stres oluyorum vallahi.
Plastik Biberon; kırılmaz bir kere :) Bebeklerin kavraması açısından daha uygunlar. Hem sıcak hem soğuk sterilize edebilirsiniz. Tercihiniz bu tarz bir biberondan yana olacaksa tek dikkat etmeniz gereken Bisfenol A maddesi içermemesi.
Slikon Biberon; en büyük avantajı Bisfenol A maddesi içermiyor oluşu, gönlünüz rahat kullanabilirsiniz. İç yüzeylerinin bükülgen olması da bebeğin kavrama ve tutuşunu kolaylaştırıyor. Ne yazık ki, kolay bulunabilen bir biberon değil silikon biberon, ayrıca diğer biberonlara kıyasla epey de pahalı kendisi.
Biberon alırken dikkat etmeniz gereken bir başka ayrıntı ise boyutları; her kullanım için model farklılığı olacaktır. 
Mesela;
50 ml biberonlar ilaç ve vitamin alımı için uygundur.
90-120 ml biberonlar yenidoğan için uygundur. 
120-150 ml biberonlar bebeğinizin ilk ayları için uygundur.
240-260 ml üç ve altı aylık minikler için uygundur.
320-340 ml bir yaş itibari ile kullanıma uygundur ve tüm öğünler için gönül rahatlığı ile kullanılabilir.
Biberon alırken temizliğini de hesaba katarak kaç adet alacağınızı bulmanız gerekiyor. Bunu da göz ardı etmeyin derim ben.


Bol sütlü, bol beslemeli günler hanımlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder