16 Haziran 2014 Pazartesi

Kaliteli Yaz Tatili Etkinliği Nasıl Olur ?




Merhaba sevgili anneler,
Umarım bomba gibi bir yaza hazırsınızdırJ şahsen gerçekten bu sene beynimin dışında bedenimin de yorulduğunu hissediyorum. İnşallah bu yazı gerçekten kaliteli geçirir ve dinlenirim.
Bu Cuma, çocukların karneleri veriliyor. Zaman aslında muhteşem hızlı geçiyor ve yapacaklarımı yetiştirmek adına sürekli not tutuyorum. Çocuklara sene içinde ne kadar çok söz verdiğimi görüyorumJ 17 öğrencimin hepsi bu sene mezun oluyor. Seneye mini mini 1 olacaklar. Gerçekten onlar adına ben heyecan yaşıyorum. Acaba öğrendiklerini hayata geçirebilecekler mi? 1. sınıfın temposuna ayak uydurabilecekler mi?...aklımda bin bir soru. İstiyorum ki çok ama çok başarılı olsunlar ve seneler sonra benimle karşılaştıklarında mesleklerini eline almış ve iyi ki bizim öğretmenimiz olmuşsunuz desinler. Beni güzel hatırlasınlar. Her gün yatağa yattığımda mesleğimle ilgili tek duam bu.
Ancak galiba benim yetiştirdiğim öğrenciler senenin başlarında biraz bocalıyorlar. Çünkü zaten okul öncesi 1. sınıftan farklı iken bir de çocukların farklı ortam, farklı arkadaşlar, farklı ilgi alaka görünce hayal kırıklığı yaşayabiliyorlar. Sorun bende ama ne yapayım şımartıyorum galiba çocuklarımı. Ama neyse ki alışınca depar atıyorlar arkadaşlarına, güzel haberlerini alıyorum. Tabi bu da harika hissettiriyor kendimi. Sürekli öğretmenleri ve velilerimle iletişim halinde olmaya çalışıyorum. Şimdi sıra bu seneki bıdıklarımdaJ inşallah sorunsuz bir şekilde okullarına adapte olurlar. Özgüvenlerini hiç kaybetmezler. Onlara şimdiden başarılar diliyorum.
Gelelim bu yaz için çocuklarımızla neler yapabiliriz?
Okul öncesinden 1. sınıfa, ilk okuldan orta okula, orta okuldan liseye, liseden üniversiteye… nedense bu geçişlerde  hep zorlanılmıştır. Eğer ki sizin çocuğunuz da bu geçiş aşamasında ise lütfen biraz kulak kesilelim.
*Her zaman dediğim gibi kurallarınız hayat şekliniz olduğu sürece aslında pek problem yaşamıyorsunuz. Çünkü devamlılık aslında bir püf nokta hayatımızda. Esneklikler elbette ki yaşanacaktır. Ancak bunu çocuğunuza her zaman gerekçeleriyle açıklamanız ve  geçici bir durum olduğunu belirtmeniz gerekmektedir.
*Yazın tatildesiniz ve çocuğunuz da dinlenmeli. Uyku düzenini nasılsa tatilde diye düşünerek bozmaya çalışmayın. Düzen kolay oturtulamaz ancak kolay bozulabilir. Dikkatli olmakta fayda var diye düşünüyorum.
*Özellikle hassas olduğum nokta televizyon, bilgisayar, oyunlar, çizgi filmler…gerçekten zaman kaybından başka hiçbir getirisi yok aksine götürüsü olmakta. Çocuklarınız sizin her şeyinizse bu konuda onları korumak ve gerekli tedbirleri almakta sorumluluk tabiî ki sizde. Onun yerine kitap okumalarına destek olun, yol gösterin. Bu sayede daha sosyal, özgüvenli, kültürlü…çocuklarımız olacaktır. Tam da burada önemle altını çizmek isterim ki çocuğunuzun kitap okumasını isterken sizin televizyon izlemeniz elbetteki olumlu bir örnek olmayacaktır unutmayalım. Kitap okumak için okuma yazma bilmek gerekmez çocuklar resimlerine bakarak da harika kitaplar okuyabiliyor. Deneyin derimJ
*Bir öğretmen olarak istediğim şey şu ki sene içinde öğrendiklerini (özellikle okul öncesinde olanlar yazın pekiştirmeliler) tekrarlamalarıdır. Temelimiz ne kadar sağlam olursa o kadar iyi. Kağıtları kesin, yapıştırın, çizin, meyveleri sayın, toplama çıkarma yapın, eğitici oyuncaklarla düşünmesini sağlayın… her gün mutlaka okuldan kopmamak adına bir şeylerle ilgisini çekin. Okula daha kolay uyum gösterecektir.
*Çocukların etrafını keşfetmesine izin verin. Dokunsun, yesin, kendi hayatında etkin hale gelsin. Büyüdüğünü hissetsin. Sorumluluklarını bilsin. Çünkü okul öncesinde bizler çocukla daha birebir iletişim halindeyiz ancak ilköğretimde teneffüs var ve okulda kendinden büyükler de olacak. Bu gibi durumlarda nasıl davranması gerektiğini öğrenmesi gerekmekte. En azından sizin veya başka bir büyüğü olmadan da kendisini koruyabilmeli ve bakımını sağlamalı. Bunu en iyi gözlemleyebileceğiniz yerler çocuklar için hazırlanan farklı ortamlar. Mesela sinema, tiyatro, görev aldığı bir gösteri…
*Bir diğeri de evde zaman geçirmek yerine çevre gezlerine mutlaka zaman ayırın. Bu sayede iletişim kurması gelişecek ve pekişecektir.
*Gelelim asıl meseleye, belki öğretmen olarak söylememem gereken bir şey ama her çocuk her öğretmenle iyi bir iletişim kuramayabiliyor. Aralarında bir şeyler eksik ya da fazla ama bir şeyler yolunda gitmiyor. Bu sebeple çocukların ilgi ve istekleri, sizin gözlemleriniz… gibi bir çok etkeni düşünerek ona uygun bir öğretmen tercihiyle çocuğunuzu eğitim- öğretime başlatın. Çünkü bu çocuğun eğitim hayatında gerçekten çok ama çooooook önemli.
Kendimden hatırlıyorum. Sınıf öğretmenim matematiği çok önemsiyordu ve üstüne düşerdi. Öğretmenimizi çok severdik ve gerçekten çok kaliteli bir öğretmendi. Biz sınıfça matematiği onun sayesinde sevdik ve başarı gösterdik. Bunun aksine lisede fizik öğretmenimle yıldızım hiç barışmadı bu da notlarıma yansırdı tabi. Sırf fizik öğretmenimin yüzünden sayısala gitmemiştim. İşte böyle. Eğitim hayatımızda öğretmen her şey. Yazdan araştırmalara başlayın derim.
Velilerime her sene sonunda söylerim bunu. Tabi burada uygulanamıyor ama siz bulunduğunuz yerlerde şansınızı deneyin. Çocuklarımız kıymetli.
Çocuğunuzla kaliteli, güzel, eğlenceli geçireceğiniz bir yaz dileğiyle.

Kars’dan sevgiler. 

Sabiha Özkan BADA
Okul Öncesi Öğretmeni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder