20 Ocak 2016 Çarşamba

Goz Yasi Kanal Tikanikligi ve Tedavisi

Merhabalar,

Bizim evin gundeminde ciddi olarak iki haftadir, genel olarak ise Aden Ruzgar dogdugundan beri bu konu var. Ozellikle su son iki haftadir, ciddi doktor gorusmeleri ve muayneler yasadik, sonuc olarak Aden Ruzgar'in ameliyat olmasi gerektigine karar verildi.


Hikayemiz soyle basladi;

Aden Ruzgar dogdugundan beri goz capaklanmasi ve gozunde yasarma yasiyor. Bu durum o kadar can sikici, o kadar uzucu ki... Ben her onun gozunu o halde gorusumde kahroluyorum, dogdugunda doktorumuz bu durumun bircok bebekte yasandigini verdigi damla ile masaj yaparsak durumun gececegini belirtmisti. O tarihten beri kullandigimiz damla ile masaj yaptik Aden Ruzgar'in gozu ile burun arasinda kalan bolgeye. Bu eylem genelde sorunu cozmus gibi gorunsede neticede kesinlikle ortalama bir cozum yolu oldu bizim icin. 

Sonrasinda Aden'i Dunya Goz Hastanesinden Senay Hnm muayne etti ve kortizonlu bir damla onerdi, bunu yaklasik 15 aylik olana kadar kullanin, masaja devam edin ve bekleyin dedi. Koydugu teshis ise goz yasi kanal tikanikligi... Meger Aden'in dogumundan itibaren goz yasi kanali tikaliymis. Bu da gozde capaklanma ve yasarma yapiyormus. Goz yasi kanalinin dogustan dar yada tikali oldugu bir durummus bu. Verdigi kortizonlu damla ile goz yasi kesesinin oldugu bolgeye masaja devam ettik, bir zaman sonra capak ciddi anlamda gecti. Fakat damlayi biraktigimizda bir hafta sonrasinda tekrar gundeme geldi. Cocuk her sabah gozunu acamadan uyaniyor bu da uyanir uyanmaz Aden'de aglamaya ve krize neden oluyordu. Ne yapacagimizi sasirmistik.


Aden'i tekrar Maslak Acibadem Hastanesinden Banu Hnm'a goturduk (bu arada Aden 28 aylik oldu) Banu Hnm yaptigi muayenede kanalin hala tikali oldugunu bu nedenle ameliyata almasi gerektigini soyledi. 15 aylik donemden sonra geciktigimiz icinde sondaj uygulamasinin (Bebeğe önce çok hafif genel anestezi verilir. Sonra çok ince, ucu künt bir metal tel göz yaşı kanallarından geçirilir ve göz yaşı kanalları sıvıyla yıkanır. Bebekler bu işlemden sonra ağrı duymazlar. Tıkalı olan gözyaşı kanalını açmak için sonda işlemi uygun yaşta ve uygun şekilde yapılırsa düzelme şansı %90 dan fazladır. Ender olarak sonda işlemi iki veya daha fazla tekrarlanır.) sonuc vermeyeceginin bu nedenle; bu adimi gecip derhal endo DSR adli ameliyati uygulamasi gerektiginden bahsetti. Tabi o an yasadigim uzuntunun, kendimi suclamanin ve acimin tarifi yok. Annelik vicdani oyle garip calisiyor ki... Her seyi yapmis olsan bile mutlaka kendini suclayacak bir sebep bulabiliyorsun.





Sonda islemini az cok biliyordum ama endo DSR'yi ilk defa duymustum ve acayip tedirgindim. Bahsettigi ameliyat yine genel anestezi altinda olacak ve goz yasi kanalina silikon tup implatasyonu yapilacakti. Goz ile burun arasindaki o kanala lazer ile girip, tikali kanalin oldugu kisma silikon tup yerlesecek ve o tup bir ay boyunca orada kalacak daha sonrasinda yine bir ameliyat ile tup alinacakti. Bu ameliyat sonrasinda tabii ki agri ve az da olsa burundan kanamasi bekleniyordu. Aden'i gectim, ben bir yetiskin olarak o kadar cok korkmustum ki bu anlatilandan. Tabii ki korkmak bir cozum yolu degildi ve baska seyler yapmamiz lazimdi.

Sonrasinda internette ve doktor arkadaslarimizdan konu hakkinda destek ve bilgi aldik. Arastirmalarimiz sonucu goz yasi kanal tikanikliginda uzmanlasmis Baris Bey'i bulduk. Hemen kendisinden randevu alip, ziyarete gittik. Aden'i yaptigi muayne sirasinda diger doktorlarimiz ile ayni seyleri soyledi tek bir fark haric; "sondaj icin gec kalinmis evet, ama bu hic denenmemis bir seyin yapilmadan atlanmasina sebep olamaz, bu nedenle size tavsiyem once sondalama icin hazirlanalim sonrasinda baktim acilmiyor kanal, hemen tupe donup ameliyatin seyrini degistirmeyi planliyorum, ne dersiniz" dedi ? Tabii ki acayip aklima ve icime sinmisti bu yontem. Bende kesinlikle ayni seyi dusunuyordum, hic denenmemis bir sey neden yapilmadan ve sonucu gozetilmeden atlaniliyordu ki ?


Kendisi ile harika bir muayne ve sohbetten sonra icim rahatlamis olarak eve donduk, hem esim hem ben Baris Bey ile bu islemi gerceklestirme hususunda hemfikirdik. Aden'in gripli olusundan dolayi bir hafta kadar bu islemi erteledik, Baris Bey boyle olmasini uygun gormustu.


Suan icim bir nebzede olsa daha rahat, daha guvenli. Suan gozlem surecimize devam ediyoruz, Eger sizlerinde boyle bir problemi varsa aman dikkat !!!

Yasadiklarim ve anlattiklarim bir tecrube olsun istedim.
Sormak istediginiz herhangi bir sey olur ise bana cekinmeden yazabilirsiniz...
Diger etaplar icin yine bu konuda yazacagim.

Hepinize saglikli gunler diliyorum.

Sevgiler,
adenruzgarsmom

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder